Mi 30.04.2014    19:30

ROMANIAN DANCE SHOWCASE 2014 // Layers/ Cristina Lilienfeld

Lay(ers) de Cristina Lilienfeld
Concept și interpretare: Cristina Lilienfeld
Lumini: Alexandros Raptis
Muzica: Brian Eno și Portishead
Mulțumiri: Bernard Baumgarten și Cosmin Manolescu
Producători: Centrul de Cultură „George Apostu Bacău și Centre Choregraphique Trois C-L
Durata: 30 minute

Lay(ers) explorează conexiunea dintre piele ca organ și ca emoție. Proiectul meu are ca punct de plecare o imagine la care am rezonat foarte puternic atât senzorial, cât și emoțional. În imaginea respectivă, tema era legată de pielea umană și de felul în care ea trăiește, se schimbă, se decojește. Am început să caut similarități între pielea șarpelui care se schimbă când nu i se mai potrivește, între scoarța copacului care se usucă, se crapă într-un mod foarte expresiv și pielea umană.
În această călătorie, am descoperit noi emoții din ce în ce mai brute, mai sincere. Pe de o parte, pielea exprimă interiorul nostru, iar pe de altă parte, o văd ca pe un paznic care face legătura între noi și lume.
Cristina Lilienfeld

Cristina Lilienfeld a studiat coregrafia în cadrul UNATC (promoția 2008) și psihologia (promoția 2007), căutând punctul în care cele două discipline se întâlnesc. A studiat tehnici de dans contemporan (Contact Improvisation, Axis Syllabus etc.), tehnici de improvizatie, dar și de dezvoltare personală în cadrul formării în psihoterapia experiențialistă. În prezent lucrează la o serie de performance-uri/instalații în colaborare cu Georgiana Dobre și Ana Costea (You've got to...), Gina Șerbănescu (There in the I) etc.

Lay(ers)
Concept and interpretation: Cristina Lilienfeld
Sound: Brian Eno and Portishead
Produced by "George Apostu" Culture Centre, Bacău and Centre Choregraphique Trois C-L
Duration: 30 minutes

The starting point for my project was an image which had a lot of emotional and sensual impact over me. In this image I saw the human living skin and how it changes with time, how it peels off and always regenerates. I started to ask myself what guards my skin, what does it guard in somebody else, what hidden emotions or needs are transmitted through skin and what’s the memory of my skin. I asked myself: what kind of movement answer does tactile stimulation bring? What kind of emotional responses I get in seeing certain images with the skin? How clearly can I communicate through touching? How can I bring with subtlety the images of change, time passing, regeneration into a performance? I’m proposing a continuous dialogue between the sound, tactile sense and movement.
Cristina Lilienfeld

Cristina Lilienfeld graduated Choreography at UNATC (2008) and Psychology (2007), searching for the meeting point of the two disciplines. She studied several improvisation and dance techniques (Contact Improvisation, Axis Syllabus, etc.) and is trained in different personal development techniques, as a result of her studies in experiential psychology. She is currently working at several performances/instalations with Georgiana Dobre and Ana Costea (You've got to...), Gina Șerbănescu (There in the I), etc.

intrare spectacol: 25 / 15 lei