Sâ 14.05.2016    19:30    hartă

LAY(ERS)

Trailer - Lay(ers) from Cristina Lilienfeld on Vimeo.


Concept si interpretare: Cristina Lilienfeld
Light design: Alexandros Raptis
Muzica: Brian Eno si Portsihead
Producatori: Centrul de Cultura "George Apostu" Bacau si Centre Choregraphique Trois C-L
Multumiri: Bernard Baumgarten, Cosmin Manolescu , Vava Stefanescu, Mihai Mihalcea.
Durata: 25'

 

“Lay(ers)” exploreaza conexiunea dintre piele ca organ si emotie. Proiectul are ca punct de plecare o imagine la care am rezonat foarte puternic atat senzorial cat si emotional. Imaginea respectiva reprezenta pielea umana vazuta la microsop si felul in care ea traieste, se schimba, se decojeste. M-a dus cu imaginatia la acele masti pentru ingrijirea pielii care se desprind asemeni unei a doua pieli de care te dezbraci. Am inceput sa caut similaritati intre pielea sarpelui care se schimba cand nu mai este potrivita pentru el, intre scoarta copacului care se usuca si pielea umana.
In aceasta calatorie am descoperit, cu fiecare etapa si strat de piele explorat, noi emotii din ce in ce mai brute, mai sincere. Pe de o parte pielea exprima interiorul nostru iar pe de alta parte, o vad ca pe un “paznic” care face legatura intre noi si lume. Astfel, este o lupta continua de a patrunde in interior, de a lasa emotiile sa se exprime, de a lasa sinele sa iasa.
Lay(ers) este un spectacol in care va las sa patrundeti in interiorul meu si sa ma vedeti in toata vulnerabilitatea." Cristina Lilienfeld

“Lay(ers) este o dezidentificare. Cristina Lilienfeld se dezbracă de straturi succesive de piele, în căutarea eului genuin. Corpul gol al dansatoarei suferă un proces de purificare abrazivă, pielea este spălată, frecată, răzuită cu nisip, pînă la sîngerarea ego-ului. În singurătatea lui, corpul se autoanalizează, simţurile se ascut şi înregistrează, ca un seismograf, fiecare pulsaţie. Lay(ers) este un spectacol despre căutarea de sine, convulsivă, torturantă, care lasă în urmă răni şi gînduri noi, despre pielea care filtrează emoţiile, le catalizează, despre limitele fiinţei, care coincid cu cele ale senzitivităţii. “ Oana Stoica, critic.

“Giorgio Agamben spunea că după două Războaie Mondiale, ceea ce rămâne cu adevărat apanaj și garant al libertății individuale este pielea și grupa sangvină, iar noi am putea adăuga, că după un Război Rece și o criză economică ce încă nu s-a încheiat, nici măcar astea nu mai garantează libertatea individuală. Pielea și grupa sangvină au devenit marfă de schimb, dacă nu în mod direct, atunci cu siguranță în mod simbolic. Iar interogațiile care se desprind din straturile spectacolului Cristinei Lilienfeld vizează tocmai această extensie contemporană a capitalului simbolic al pielii și sângelui “ Igor Mocanu

Piesa fost construita si prezentata in Luxembourg in cadrul rezidentelor Artistne(s)t si a obtinut Marele Premiu la ALT CONCURS NATIONAL DE COREGRAFIE organizat de Asociatia "Sectia de Coregrafie" in Bucuresti, 2013.  A continuat sa aiba  reprezentatii la Centrul National al Dansului din Bucuresi in stagiunea 2014 si 2015 si in Seattle International Dance Festival-SUA, iar in 2016 va fi prezentat in cinci orase din Europa, ca parte a programului Dancing Roads (Bordeaux, Torino, Arnhem, Cardiff si Bucuresti). 

CRISTINA LILIENFELD a studiat coregrafia si psihologia căutând in permanenta punctul în care cele două discipline se întâlnesc. In ultimii ani a colaborat si continua sa lucreze cu diferiti coregrafi si dansatori dar si cu artisti vizuali si muzicieni facand parte din diferite grupuri artistice interdisciplinare. Spectacolele ei “Lay(ers), “Nu toti sunt eroi”, “Fapte viteESTI” precum si numeroase spectacole in care danseaza continua sa fie prezentate pe scenele din Bucuresti si din tara dar si internationale. Cristina cauta, atat in activitatea sa artistica cat si in cadrul atelierelor de dans contemporan pe care le sustine să scoată în evidență partea de autenticitate din orice situație cu care intră în contact.