Vi 11.04.2014    18:30

dans//pl - Ieri. Mâine. Azi. // POLSKA & Death 24 frames per second or do it to me like in a real movie

11 martie 2014, ora 19.30: 2 proiecte solo, Art Stations Foundation

Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk realizează două programe principale: expozițional și performativ. Misiunea programului performativ este aceea de a populariza arta coregrafică contemporană și de a susține dezvoltarea profesională a tinerilor artiști polonezi. Aflate sub conducerea Fundației, galeria Art Stations și scena Studio Słodownia +3 se găsesc în incinta Mall-ului Stary Browar din Poznań.

Agata Maszkiewicz – Polska
POLSKA – Artista, îmbrăcată într-un echipament sportiv în culorile naționale, împletește scenele coregrafice cu elemente de animație și stand-up, dar și cu proiecții de filme care prezintă accidente din sport, mai mult sau mai puțin periculoase. Subtil, dar cu umor, ea îl provoacă pe spectator să reacționeze fizic la ceea ce vede. Unii simt jenă, alții se vor lupta cu propriile proiecții și închipuiri.

Agata Maszkiewicz, de profesie dansatoare (a terminat studiile de dans la Institutul de Dans și Arte din cadrul Universității Private „Anton Bruchner” din Linz) este coregraf și performer. Lucrează în Austria și Franța, dar și la Poznań, în colaborare cu Art Stations Foundation (în cadrul programului Stary Browar Nowy Taniec).

Agata Sinarska – Moartea în 24 de cadre pe secundă sau fă-mi la fel ca într-un film adevărat - coregrafie derulată pe capitole
Moartea în 24 de cadre pe secundă sau fă-mi la fel ca într-un film adevărat - coregrafie derulată pe capitole este un spectacol care aduce în prim-plan femeia ideală, iubirea, eroticul și moartea, stereotipurile legate de cele două sexe și încercările de a le pune sub semnul întrebării. Artista cercetează diferențele dintre coregrafie și film - mișcarea și lipsa mișcării, împărțirea filmului în cadre.

Agata Siniarska, despre sine: un personaj fictiv cu multe talente și un trecut criminal, care acționează în mod conștient, capitol după capitol, în spațiul unor secvențe coregrafice, lucrând cu ardoare la ideea personificării femeii. În trecut a încercat să practice diferite forme teatrale. În prezent, studiază coregrafia la Berlin, neuitând totuși de experiențele anterioare și cultivându-și aspirațiile în domeniul lingvisticii, scrisului, cinematografiei și animației.