Jo 21.01.2010    06:00

Săptămâna grea >> 21-31 ianuarie

O săptămână de manifestări, dezbateri, spectacole care interoghează poziţia coregrafului şi creatorului de spectacol în societatea contemporană. Raportul inevitabil pe care teatrul (convenţia "scenă - public", teatron - loc unde priveşti) îl are cu spectaculozitatea vieţii cotidiene asigurată de modul în care informaţia este livrată de media tradiţională şi internet (new media). Cum ieşim, sau cum am ieşit, din condiţia de spectatori pasivi? Ce înseamnă "realitate” azi în paralel cu reţelele sociale care simulează perfect mecanismele şi percepţia realităţii? Internetul devine un competitor inexpugnabil în cursa pentru centrul atenţiei, ajunge să fie o nouă scenă în care ne “jucăm” identitatea virtuală.

Evenimentele nu se mai istoricizează, nu se mai înscriu într-o conştiinţă colectivă în mod tradiţional, aproape nimic nu mai lasă urme pentru că este urmat de alte mii de informaţii şi evenimente. Informaţia nouă dislocă informaţia anterioară, nu o urmează. Înregistrăm imagini cu noi şi le consumăm în acelaşi timp. O schimbare, o transformare a societăţii spectacolului pe care cu greu o putem evalua, spectatorii devin activi, îşi manevrează în solitudine instrumentele de comunicare în masă. Consecinţele social-politice şi antropologice ale acestor mutaţii în percepţie devin sesizabile dar nu neapărat inteligibile. Suportul/mediul pe care îl folosim pentru a ajunge la informaţie schimbă informaţia în sine. Azi, singurul criteriu rămas care decide gradul de civilizaţie al unei ţări sau continent este accesul la internet. Reprezentarea rămâne spaţiul predilect de afirmare al ideologiei şi standardului de identitate social-culturală propus de o societate.

Nimic nu a rămas "ne-performat”, pe lângă tradiţionalii “producători de realitate” (televiziunile, ziarele), astăzi viaţa este înregistrată şi livrată în "public", adică în comunităţile virtuale din care facem parte. Toate apariţiile în spaţiul public sunt regizate. Toate campaniile politice, de război sau caritabile, manifestările autorităţii (statului) şi ale corporaţiilor - mediate sau nu - protestele "Greenpeace” etc., folosesc regie/strategie, dramaturgie/propagandă, scenografie/cort electoral, actorie/candidaţi/generali de armată/activişti.

Cum recunoşti un gest artistic radical? Ce înseamnă radicalism în artă şi la ce mai foloseşte el? Cum se integrează dansul în arta contemporană?
Please, not another spectacle.

http://postspectacle.blogspot.com/
twitter.com/IonD
twitter.com/florinflueras


PROGRAM "Săptămâna grea"


Joi 21 ianuarie
18.00 - Sala Rondă
Dezbatere despre viitorul televiziunii între Ion Dumitrescu şi Dan Diaconescu (directorul postului de televiziune OTV)

19:30 - Sala Rondă
Anunţul candidaturii la preşedinţie a lui Florin Flueraş – primul preşedinte post-putere, post-ideologic - care vine cu propuneri concrete pentru disoluţia puterii, reforma radicală a instituţiei prezidenţiale atât în concept cât şi în practică.
Participă: Florin Flueraş (candidat), Ion Dumitrescu (şef campanie, purtător de cuvânt, consilier de imagine), Manuel Pelmuş (consilier pe probleme morale, etică socială, consilier de imagine), Ştefan Tiron (ideolog, şef propagandă, consilier de imagine), Paul Dunca (relaţii cu publicul, consilier de imagine)


Vineri 22 ianuarie
19.00 - Sala Rondă
Apicultura sau sfârşitul naturii, lecture-performance cu Ştefan Tiron şi invitaţii săi

20:30 - Sala Rondă
Ce afirmăm, ce performăm? propunere de recuperare critică a trecutului ultra-recent şi a viitorului imediat în dansul contemporan românesc. Discuţie între Florin Flueraş, Manuel Pelmuş, Mădălina Dan, Alexandra Pirici şi Mihai Mihalcea.


Sâmbătă 23 ianuarie
19.00 - Sala Rondă
Autorii ar dori să veniţi la spectacolul lor - prima parte a "Trilogiei postspectacol" de şi cu Florin Flueraş şi Ion Dumitrescu
20.00 - Sala Rondă
Sfârşitul propagandei = Sfârşitul lumii (aşa cum o ştim noi)
Dezbatere despre relaţia dintre artele spectacolului, vechile medii şi noile medii. Noile schimbări în lumea virtuală, tendinţe şi controverse, un update la “Societatea Spectacolului”.
Cu: Constantin Vică, Miron Ghiu, Ion Dumitrescu şi Florin Flueraş


Duminică 24 ianuarie
18.00 - Studioul 2
Atelier de mişcare şi disciplină corporală cu un instructor al Armatei Române.

19.00 - Sala Rondă
Spectacol militar al Armatei Române, demonstraţie cu arma.

21.00 - Sala Rondă
wetube - Internet performance
Intrarea în sală se face pe baza unui video-link. Fiecare participant are dreptul de a prezenta un singur video, nu mai lung de 10 minute. Spectacolul durează până la ultimul link.


Miercuri 27 ianuarie
18.00 - Studioul 2
Spectacol alpin - întâlnire la nivel înalt cu Alina Popa, Olivia Mihălţianu, Sebastian Big, Irina Gheorghe şi formaţia "Kill your enthusiasm"

20.00 - Sala Rondă (fără public)
Home theatre 2 - Proiect de şi cu Eduard Gabia, Rolando Matsangos şi Ion Dumitrescu. Performance pentru 24 de ore. Spectatorii nu intră în sală decât joi 28 ianuarie la orele 19.00. În tot acest răstimp singurul mod de a-i vedea pe performeri este la televizor, obiect amplasat la etajul 4 în faţa intrării Lăptăriei lui Enache şi a Sălii Ronde.


Joi 28 ianuarie
19.00 - Sala Rondă
Home theatre 2 - publicul intră în sală în ultima oră a performance-ului.


Vineri 29 ianuarie
19.00 - Sala Rondă
Neocatarsis - partea a doua a "Trilogiei postspectacol", de şi cu Florin Flueraş şi Ion Dumitrescu
Spectacolul este urmat de o discuţie cu autorii despre producţia de emoţie, adevăr şi credinţă în convenţia scenică.


Sâmbătă 30 ianuarie
17.00 - Sala Rondă
Sâmbăta Sonoră - în cheie grea, Anamaria Pravicencu şi Octav Avramescu

20.00 - Sala Rondă
preview - performance de şi cu Manuel Pelmuş

21.00 - Sala Rondă
Cuvintele din spatele imaginilor - o discuţie cu Manuel Pelmuş, Constantin Vică, Ion Dumitrescu, Florin Flueraş, Ştefan Tiron despre reprezentare şi implicaţiile politice ale manipulării imaginii. Ideologie în reprezentare.


Duminică 31 ianuarie
11.00 – 21.00 - intrare et.3
Preparing for the present – instalaţie de Ion Dumitrescu