Mi 13.09.2017    19:00    hartă

Patru tinere coregrafe prezintă spectacolul SH Φ RA la CNDB

Spectacolul face parte din proiectul cultural COre, co-finanțat de AFCN – Administraţia Fondului Cultural Național și abordează, potrivit creatoarelor sale, ritmul care jonglează în interiorul unui grup pulsatil adus în stare hipnotică.

Corpurile își construiesc propriile reguli de joc, instaurând toposul esențial în care acestea funcționează. Publicului i se propune un spațiu delimitat, o corporalitate împrumutată și transformată, intermitențe vocale și un dialog discontinuu. Pipăind minți vechi, cunoaștem și recunoaștem experiențe perene, care se mențin vii prin transferul către corpuri noi.

Fragmente din specificul vizual și sonor românesc se află înmagazinate într-un inconștient al grupului. Treptat, acestea străpung nivelurile superioare și se insinuează înspre o reconstrucție a identității. Actualul recuperează fondul pierdut și se îmbogățește cu însuși bazele sale. Energia grupului contopește căutările singulare ale fiecărui interpret într-o lume completă și coerentă.

Limbajul mutant astfel dezvoltat preia teme vechi, reinterpretându-le. Sensul apare ca mecanism aplicat voluntar unor segmente ale existenței, legate într-o ciclicitate apăsătoare și ludică în același timp. Experiențele umane capătă valoarea pe care le-o atribuie cel care le trăiește. Finalul nu aduce cu sine răspunsuri, doar variante de interpretare și reinterpretare ale unui traseu comun.

Bio

Cele patru coregrafe ale spectacolului sunt masterande UNATC, la secția Coregrafie. Acestea au participat în diverse proiecte, atât în calitate de coregrafi, cât și de interpreți.

Oana Zară a evoluat ca interpret în „Equua”, coregrafia Alina Iacob, a obținut premiul pentru cel mai bun interpret în cadrul Galei Absolvenților UNATC 2016, cu spectacolul „Labirint” (coregraf și interpret) și a participat la Gala UNACOR 2017, pe scena Operei Naționale București.

Simona Dabija colaborează ca dansatoare în spectacolele „Aftertaste" și „Counterbody" (Tangaj Dance), precum și în filmul de dans „Sonder". Se alatură proiectului inițiat de Thomas Steyart pentru realizarea spectacolului „Solatium" la WASP-Working Art Space and Production. În prezent, colaborează cu Circul Globus, împreună cu artiști și creatori ai companiei Cirque du Soleil. Colaborează cu Teatrul Odeon în calitate de actor-performer în spectacolele „Casanova" și „Kafka - 5 vise", regizate de Dragos Galgoțiu.

Mariana Gavriciuc a început să își adune experiența încă din sălile facultății, lucrând cu colegii de la diferite secții, și a continuat prin a ține cursuri de dans contemporan pentru adulți, precum și un laborator de mișcare și expresivitate, orientat spre nevoile tinerilor actori. Este co-autorul spectacolului independent de teatru-dans „Virgo” și performance-ului social interactiv „Atra”, autor al „Use me, use me, abuse me” - spectacol de licență câștigător al premiului mare în cadrul ALT Concurs de Coregrafie 2016 și „7 singuratici într-o zi de iarnă” - spectacol rezidență, Teatrul de Balet din Sibiu.

Camelia Neagoe a coregrafiat și a participat ca interpret în spectacolele de dans contemporan „Self” și „În gura peștelui” (după Iona de Marin Sorescu). A realizat conceptul coregrafic pentru filmul de dans „Tesseract” și este implicată în proiecte de dans și educație culturală.


SH Φ RA

Coregrafie: Simona Dabija, Mariana Gavriciuc, Camelia Neagoe, Oana Zară

Sound Design: George Stănciulescu și Adrian Ionescu

Light Design:  Daniel Buglea

Performeri: Simona Dabija, Luiza Dimulescu, Oana Zară, Mariana Gavriciuc, Camelia Neagoe, Maria-Beatrice Tudor, Ștefan Mohor, Eugen Cozma, Daniel Mihoc, George Pleșca, Alexandru Bordea

Finanțator: Administrația Fondului Cultural Național

Parteneri: Centrul Național al Dansului București, Teatru Fix, Reactor de Creație și Experiment, Centrul Cultural Reduta

Recomandare vârstă: +12 ani

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.