Jo 19.04.2018    17:00    hartă

LIKE2018//Mothers of Steel

Concept & performance: Mădălina Dan & Agata Siniarska

Asistență dramaturgică: Mila Pavicevic, Siegmar Zacharias

Sunet și video: Diego Agulló

Producție: Art Stations Foundation by Grazyna Kulczyk, 2016

Coproducție: Lubelskie Konfrontacje Teatralne, Alfred ve Dvore (Praga), Fabrik Postdam

Durata: 60 min

„Acest proiect este o analiză a fenomenologiei lacrimilor care tratează mai multe teme – memoria, istoria, moartea, fericirea, fragilitatea, inocenţa, puterea, ontologiile futuriste etc. Pune sub semnul întrebării mecanismele sociale şi culturale care ţin de afişarea publică şi privată a emoţiilor. Prin contrastul dintre afirmaţiile personale şi scene iconice de plâns în context est-european, acest proiect analizează modul în care emoţiile sunt exprimate în diferite situaţii şi de ce le exprimăm sau nu în public. În cadrul naraţiunilor privitoare la biopolitica noastră – identităţile culturale/ naţionale/ emoţionale – proiectul abordează paradigmele actuale post-corporale/ tehnologice şi reprezintă o încercare de a îmbina personalul cu artificialul.” (Mădălina Dan și Agata Siniarska)

Bio


Mădălina Dan, creatoare și facilitatoare, a studiat la Liceul de Coregrafie și la departamentul de coregrafie al Universității Naționale de Teatru și Film „I.L. Caragiale” din București. A fost membră a Companiei de balet Oleg Danovski din 1998 până în 2003. A fost artist invitat la Herberger Institute, School of Dance (Arizona State University) în 2009, iar în 2008 a primit o bursă danceWEB la Viena. A studiat la HZT Berlin în programul de master Solo/Dance/Authorship (2014-2016). De-a lungul anilor, a fost un membru activ al comunității de dans contemporan din România, la CNDB, predând și dezvoltând programe educaționale și sociale. În 2015 a primit un Premiu CNDB pentru contribuția adusă la dezvoltarea artei contemporane din România.

Agata Siniarska realizează lucrări sub formă de performance-uri, evenimente, practici, prezentări de artist, materiale video, programe TV etc. E interesată de cunoașterea care explorează diferite medii, protocoale, strategii ale propriei producții și care nu se auto-ierarhizează. Acestea sunt toate ocolurile, virajele și piruetele între cunoaștere și confuzie: de la extratereștri, grămăjoare organice imaginative, mucegaiuri, transpirație, date științifice, particule de aer, discursuri, afecte, drame personale, bârfe, zerouri, gânduri, viteze interioare, transplanturi, femei - toată cunoașterea care nu caută să explice, ci să implice.