CNDB organizează Camping de dans contemporan la Craiova

 

Camping de dans contemporan 2018 este un proiect de cercetare coregrafică și explorare artistică individuală și de grup, care își propune să ofere, prin intermediul unei tabere de vară, ateliere de practică și teorie, coregrafilor care au la activ minimum 2 creații personale. Organizată la Craiova, în perioada 9-26 iulie 2018, tabăra de vară va deveni un cadru formativ și artistic de dezvoltare coregrafică aplicată, articulată pe dimensiunea educativ-creativă a procesului de lucru pentru artiștii care doresc să intre într-un dialog creativ și evaluativ cu nume importante ale scenei coregrafice contemporane românești și internaționale.

 

Beneficii formative ale camping-ului de dans contemporan:

- Un stagiu de formare performativ și performant

Procesul artistic va urmări mai multe etape: dezvoltarea unei idei de spectacol, structurarea unui concept, definirea unei dramaturgii proprii pentru lucrările propuse, articularea unui discurs care să însoțească conceptele artistice (comunicat de presă, descriere succintă, descriere detaliată, prezentare amplă, statement de artist). Camping-ul devine astfel un context fluid de partajare artistică, un cadru educațional mobil, care va privilegia diversitatea abordărilor coregrafice și formarea exploratorie, modelându-se în funcție de propunerile concrete ale fiecărui participant.

Participanții la procesul formativ vor beneficia de sesiuni de antrenament corporal, vor dezbate concepte, idei și practici din biografiile date de mentori, vor propune spre analiză cărți și spectacole care au avut un rol important în formarea lor.

- Acompanierea procesului de formare de mentori de notorietate

Cadrul general propus de formatele creative va fi axat pe structura și analiza discursului coregrafic contemporan. Mentorii, Jan Burkhardt, Mădălina Dan, Mihaela Michailov, Sandra Noeth, Constanze Schellow, își vor adapta conceptul atelierelor la necesitățile de dezvotare artistică a participanților, având deopotrivă funcția de antrenori de practici și discursuri, și de acompaniatori de laborator intim de creație.

- Dialog formativ-performativ de nivel european

Desfășurat la Craiova, în parteneriat cu Teatrul Național „Marin Sorescu” din Craiova, proiectul răspunde astfel nevoilor de formare și dezvoltare profesională identificate în cadrul comunității artistice românești, dar și internaționale, în cadrul unor proiecte de cooperare desfășurate sub egida rețelei Dance Roads, a întâlnirilor AEROWAVES sau cu ocazia Bienalei Regionale de Coregrafie, în 2016 ediția pilot, la care participă artiști și companii de dans contemporan din centrul și estul Europei.

Toate atelierele se vor desfășura în limba engleză.

 

Detalii organizatorice:

Selecția participanților (maximum 12 persoane) va fi făcută de către mentori și echipa CNDB.

Organizatorii asigură cazarea și mesele, transportul revenind fiecărui participant.
Taxa de participare este de 300 euro. CNDB oferă două burse care acoperă costul taxei.

 

Toți cei interesați să participe la tabăra de vară coregrafică, sunt rugați să trimită următoarele documente la adresa office@cndb.ro, RE: candidatură stagiu formativ 9-26 iulie 2018 - Craiova:

- o biografie artistică (engleză),

- două texte personale (engleză – maximum 2000 de semne fiecare) despre două creații realizate recent/în curs de finalizare,

- o descriere a lucrării pe care urmează să o dezvolte ( engleză - 1000 de semne), însoțită de un text argumentativ (engleză – maximum 1000 de semne) și

- două fotografii cu imaginile pe care le văd cel mai des în fiecare zi.


Termenul pentru trimiterea aplicațiilor este 3 mai. Anunțarea rezultatelor: 1 iunie.

 

BIO Mentori

 

Constanze Schellow e teoreticiană, dramaturgă și autoare din zona dansului și a performance-ului. Ea a studiat teatrologie, filozofie și arte performative la Berlin și Antwerp și are un doctorat în Studiul dansului. Între 2014 și 2016, a fost profesor invitat la catedra de Studiu aplicat al dansului și Teoria performance-ului de la Interuniversity Centre for Dance Berlin. Constanze predă în instituții academice (precum Institute for Media and Theatre Hildesheim și Free University Berlin din Germania și Institute for Theatre Studies Berne din Elveția), precum și în contexte artistice (Tanzquartier Vienna, Dansens Hus Copenhagen). Ca dramaturgă, ea a colaborat cu Sara Manente, Doris Uhlich și Simone Aughterlony și va lucra cu Eva Meyer-Keller în acest an. În calitate de critic și autor specializat pe dans și performance, Constanze a publicat în cotidiene și reviste din Germania și din toată lumea, precum Performance Research, Frakcija, Theater der Zeit și Tanzjournal, dar și pe platforme online (corpus, sarma). În calitate de editor, ea a fost responsabilă de site-ul/arhivă tanzconnexions, al Goethe Institut, în secțiunea dedicată dansului contemporan din regiunea Asia-Pacific, între 2009 și 2011. A publicat cartea Diskurs-Choreographien, care abordează politica teoretizării și academicizării dansului (2016).

 

 

Jan Burkhardt este un dansator, coregraf și muzician care lucrează în Berlin, Germania. Este specializat în metodele Laban și Bartenieff și explorează de mulți ani Contact Improvisation, Body-Mind Centering (BMC), tehnici de dans contemporan și abordări improvizaționale.

Jan predă, performează și antrenează la nivel internațional în diferite contexte artistice și pedagogice (printre ele se numără catedrele de dans din Berlin, Köln, Stockholm și Copenhaga). Din 2007, Jan lucrează în strânsă colaborare cu regizorul Laurent Chetouane, iar din 2011 o face alături de Sebastian Matthias și continuă să creeze propriile lucrări, cele mai recente fiind "vexations", alături de colegul său Kerstin Kussmaul, în co-producție cu ImpulsTanz, Viena (2009), și "schweigstück", cu F. Willens, pentru Tanztage, Berlin (2010).

 

 

Sandra Noeth locuiește în Berlin și lucrează ca dramaturg, curator și cercetător cultural. Din 2015 este membră a grupului Loose Couplings: Collectivity at the Intersection of Digital and Urban Space de la Universitatea din Hamburg. Între 2009 și 2014 a fost șefa departamentului de Dramaturgie și Cercetare de la Tanzquartier Viena, unde a dezvoltat o serie de proiecte și publicații teoretic-artistice bazate pe concepte și practici de responsabilitate, religie, integritate și protest, în raport cu corpul uman. Din 2012 este Lector Senior și membru al comitetului artistic de la programul de master în Coregrafie de la DOCH/Universitatea de Arte din Stockholm. Între 2006 și 2009 a fost cercetător asociat la Institute for Human Movement/Performance Studies din cadrul Universității din Hamburg. Activitatea ei se concentrează pe dramaturgie în dans și coregrafie, perspective etice și politice asupra practicii corporale și a teoriei, precum și culturi de mișcare și corporale non-occidentale. Într-un dialog cu practici artistice din Liban și Palestina, disertația ei abordează experiența interconectată a granițelor și colectivității. Predă la HZT Berlin, Hochschule für Musik und Theater Frankfurt am Main, Theaterakademie Hamburg, Sareyyet Ramallah, ashkal alwan Beirut (profesor rezident în programul HWP 2015-2016) și a fost cercetător asociat la Tanzkongress în 2016.

 

 

Mădălina Dan, creatoare și facilitatoare, a studiat la Liceul de Coregrafie și la departamentul de coregrafie al Universității Naționale de Teatru și Film I.L. Caragiale din București. A fost membră a Companiei de balet Oleg Danovski din 1998 până în 2003. A fost artist invitat la Herberger Institute, School of Dance (Arizona State University) în 2009, iar în 2008 a primit o bursă danceWEB la Viena. A studiat la HZT Berlin în programul de master Solo/Dance/Authorship (2014-2016). De-a lungul anilor, a fost un membru activ al comunității de dans contemporan din România, la CNDB, predând și dezvoltând programe educaționale și sociale. În 2015 a primit un Premiu CNDB pentru contribuția adusă la dezvoltarea artei contemporane din România.

 

 

Mihaela Michailov este dramaturg și critic de arte performative. Este interesată de artă educațională și artă politică, de dramaturgii performative fluide, de teoria performance-ului și de pedagogii emoționale. A ținut, începând cu 2007, conferințe și prezentări centrate pe evoluția artelor spectacolului din România la Avignon, Paris, Nancy, Viena, Tokyo. Piesele ei de teatru au fost traduse în bulgară, engleză, franceză, germană, greacă, spaniolă.

 

Program cultural finanțat de Administrația Fondului Cultural Național (AFCN)